Pages

19 Kasım 2013 Salı

Hindistan Ceviz Dolgulu Kurabiye ;)


Merhaba herkese :)
Size benim en sevdiğim kurabiyelerimi tanıştırayım :)



Bunların adı hindistan ceviz dolgulu kurabiye.
Çok uzun oldu ama öyle napim :)
Çok beğeniyorum bu kurabiyeyi 5 öğün olsa yine de yerim :)
Neyse daha da uzatmadaan tarife geçeyim :) Sınavlarıma çalışacağım dostlarım.

                          Kurabiye için;
  • 2 yumurta (bir tanesinin akı iç malzeme için)
  • 150 gram tereyağı (ben margarin kullandım)
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • Yarım su bardağı pudra şekeri
  • 2 yemek kaşığı tepeleme kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 4 su bardağı un yetmezse ekleyebilirsiniz.
                   Dolgu malzemesi için;
  • 3 tepeleme yemek kaşığı hindistan cevizi
  • 1 yumurta akı
  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri

                              Yapılışı;
  • Unun yarısı yoğurma kabına alınır. Yağlar, şeker, yumurta, kakao, kabartma tozu ve vanilya eklenir, yoğurulur. Unun geri kalanı yavaş yavaş ilave edilerek ele yapışmayan bir hamur elde edilir.
  • İç dolgu için bir kaseye malzemelerin hepsi alınıp, karıştırılır.
  • Kurbaiye hamurundan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılır. Elde yuvarlak hale getirilir ve ortası bir miktar açılır. İçli köfte gibi açtım ben ama çok derine gitmeyin :)
  • Hindistan cevizli karışımdan bir tatlı kaşığı kadar konulur ve kapatılır yavaşça.
  • Yağlanmış fırın tepsisine aralıklı olarak yerleştirilir. Önceden ısıtılmış 170 dercedeki fırında pişirilir. Soğuduktan sonra pudra şekeri veya hindistan ceviziyle süslenir. 2 kere yaptım birini süsledim öyle birini süslemedim. Bu resimdeki süslenmemiş hali.
  • Afiyet olsuuun :)

Beni instagramdan takip etmek için burdan


0 yorum:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınızı bekliyorum. Şimdiden çok teşekkür ediyorum :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...