Pages

24 Mart 2014 Pazartesi

Elmas Kurabiye ve Sofram ;)

Herkese merhaba 
Nasılsınızz ben iyiyim Allah'a şükür. Size bugün elmas kurabiye tarifi vereceğim. Umut Sepetim'den tarifi aldım, yaptım ve sizinle paylaşacağım şimdi :) 



                           Elmas Kurabiye Tarifi

     Malzemeler:

  • 250 gr. tereyağı
  • 1 çay bardağı  pudra şekeri
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2,5 yemek kaşığı kakao
  • 3,5 – 4 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • Nutella ( Piştikten  sonra  üzerine ) 
  • 1 çay bardağı toz şeker ( Kurabiyelerin dışına )


       Hazırlanışı:

  1. Geniş yoğurma kabına,oda ısısında yumuşayan tereyağ,yumurta ve pudra şekerini alıp karıştırın.
  2. Un  haricindeki  diğer malzemeleri de ekleyip tekrar karıştırın ve azar azar un ile  kabartma tozunu  ilave edin.
  3. Yumuşak bir hamur  elde edene kadar yoğurun.
  4. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp yuvarlayın.
  5. Yuvarladığınız  kurabiyeleri   toz şekere bulayıp  yağlı kağıt serili fırın tepsisine yerleştirin.
  6. Kurabiyelerin ortalarına parmağınızla  çukur oluşturun ve önceden ısıtılmış 175 derecede   pişirin.
  7. Kurabiyeler soğuyunca çukur kısımlarına   1 çay kaşığı çikolata koyarak servis yapın. Ben nutella yerine şu tüpte çokokremlerden kullandım 2 tüp kullandım daha kolay olur diye. Kolay oldu ama nutella da olur bence :)
           Afiyet şifa olsun..
                 
Bu da o günkü sofradan :) Annem döktürdü ben kurabiyeyi yaptım. Bu Ezgi neler yapmış diye düşünmeyin :) Ama evin bütün temizliğini ben yaptım hiç bir şey yapmadığımı sanmayın ya beceriksiz hissederim kendimi :)


En son da tatlımız var görüntüsü gibi tadı da muhteşemdi. Etimek tatlısını bilirsiniz çoğunuz. Tarifini vereceğim öbür postta inşallah :)


Bu misafirlerin geldiği hafta sonu halamlar, kuzenler kahvaltıya gelmişti. Ben de hemen çektim soframı :) Bu sefer dolmaları annemle sardım :))
Bugünlük benden bu kadar :)
İnstagramdan takip için tııık





0 yorum:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınızı bekliyorum. Şimdiden çok teşekkür ediyorum :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...